عکاسی صنعتی یا تبلیغاتی به شاخه ای از عکاسی گفته می شود که وظیفه آن به نمایش گذاردن دقیق و کامل و باکیفیت محصول یا Product می باشد ٬ در این شاخه از عکاسی ،عکاس با استفاده از تجهیزات مناسب و انتخاب نورهای دقیق و کامل تلاش می کند تا حد امکان تصوری با کیفیت و دقیق از کالا ثبت کند که در آن تمامی خصوصیات ظاهری کالا به نمایش گذارده شود. به بیان ساده تر عکاس صنعتی وظیفه اش این است که نمای کاملی را از کالا برداشت کرده و جهت ارائه به مشتری یا کارفرما ارائه کند، در این شاخه همانگونه که بیان شد هدف تنها یک چیز است: نمایش کامل و واضح کالا از زوایای مختلف و زیبا.

?داشتن یک دستیار خوب | توی عکاسی خیلی سخته تنها کار کنید.
?استفاده از tethering | ینی وصل کردن دوربین به لپ‌تاپ و عکاسی به این صورت که هر عکسی که می‌گیرید مستقیم بره توو لپ‌تاپ.
? نورپردازی | همیشه گفتم نورپردازی ۹۰ ٪ عکاسی هست.
?اخلاق حرفه‌ای و سوپر حرفه‌ای | کار کردن با آدم ناجور عکاسی رو نابود می‌کنه . قول صددرصد میدم.
?تعارف نداشتن توی بحث مالی | عکاسی هم یک شغل حرفه‌ای هست و قوانین مالی خودشو داره . حتی صنف و سندیکا هم داره.
?فایل‌های PSD و RAW برای شماست | لزومی نداره اونا رو به مشتری تحویل بدین .
? خستگی فیزیکی | گول اسم عکاسی رو نخورید. کار ما خیلی بیشتر از فشاردادن دکمه‌ی شاتره.
?باتری به اندازه‌ی کافی | عکاسی صنعتی خیلی طول میکشه . عمرا یه بار شارژ دوربین ، عکاسی رو ساپورت کنه.
?تمیز کردن سوژه‌ها | من یک ریتاچر حرفه‌ای هستم و اینو میگم که اگه سوژه کثیف باشه ، بعدا توو فتوشاپ بیچاره ایم.
?ادیت حرفه‌ای | هیچ عکس تبلیغاتی بدون ادیت ، اون چیزی نمی‌شه که توی مجلات می‌بینید. روی مهارت‌های ادیت خودتون سرمایه‌گذاری کنید.

منبع: هنرفردی

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 1 = 2

تگ های html مجاز به استفاده می باشند: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال پیام