لنز مناسب عکاسی ورزشی:

برای خرید لنز مناسی عکاسی ورزشی به ندرت به لنزهای واید احتیاج خواهیم داشت پس همین الان استفاده از لنزهای پرایم با فاصله کانونی کم همچون 35mm و 85mm را از ذهن خود کنار بگذارید. لنز 600 نیکون با سرعت بالای خود و ایجاد بوکه های زیبا از بهترین‌ها و مناسب ترین لنزهای نیکون است. در عکاسی از مسابقات ورزشی مثل اسب دوانی و ورزش‌های پرتحرکی همچون بیسبال و فوتبال لنز 600 نیکون با سرعت بالای خود به شما کمک می‌کند تا عکس های در حال حرکت خوبی را ثبت کنید. قیمت لنز نیکون 600 میلیمتر بسیار بالاست ولی ارزش چیزی را که می پردازید دارد.

نکته مهم: باید دقت داشته باشید که اگر لنزهای فول فریم را بر روی دوربین های کراپ استفاده می کنید فاصله کانونی لنز به شکل قابل توجهی افزایش می‌یابد. بطور مثال لنز 200-70 نیکون روی دوربین غیرفول فریم فاصله کانونی‌اش به 300-140 و لنز پرایم 400 کانن روی دوربین غیرفول فریم فاصله کانونی‌اش به 640 تغییر پیدا می‌کند.

همین لنز 400 کانن با دیافراگم 2.8 نیز از لنزهای بسیار پرکاربرد در عکاسی ورزشی است که با دارا بودن موتور فوکوس اولتراسونیک مُدَور در شرایط کم نور سرعت فوکوس بسیار خوبی را برای شما تامین می‌کند. خرید لنز 400 کانن برای عکاسی ورزش‌هایی مثل فوتبال بسیار کاربردی است.

لنز دیگری که برای عکاسی ورزشی بسیار مناسب است و به شما کمک می کند تا در هر نقطه‌ای از زمین بازی کلوزآپ‌های بسیار زیبایی را ثبت کنید، لنز 200-70 کانن و 200-70 نیکون است که عکاسان ورزشی به آن ها بسیار علاقمندند. اگر قیمت لنز برای شما مهم نیست، خرید لنز 200-70 تقریبا شما را از هر لنز دیگری بی نیاز می‌کند مگر اینکه در فاصله دورتری نسبت به زمین قرار داشته باشید و مجبور باشید از لنزهایی با فاصله کانونی بیشتر استفاده کنید. نوع دیگری از لنزها هم هستند که توسط شرکت‌های دیگری مثل لنز سیگما و تامرون تولید می‌شوند و قابلیت نصب بر روی هر دو دوربین نیکون و کانن را دارا می‌باشند. لنز 200-70 تامرون و لنز 500 سیگما از اینگونه هستند. در لنز تامرون شاهد استفاده از موتور فوکوس اولترا سونیک هستیم در حالیکه سیگما در لنز 500 خود از موتور فوکوس هایپرسونیک استفاده برده است.

لنر 70-200 تامرون از یک عدسی XLD  و پنج عدسی LD استفاده کرده است. در لنز500 سیگما نیز از یک عدسی SLD و دو لنز FLD استفاده شده است. در هر دو لنز از یک لرزشگیر با قدرت چهار استاپ استفاده شده که کمک شایانی به عکاسی در فاصله‌های کانونی بلند به عکاس می‌کند. از لحاظ عایق‌بندی هر دو بسیار با کیفیت هستند و برای خرید لنز دوربین هر کدام از این‌ها را که تهیه کنید صاحب لنز بسیار با کیفیتی برای عکاسی ورزشی خواهید بود.

حالا همراه ما باشید تا چند نکته مهم عمومی که در انتخاب برای خرید لنز دوربین وجود دارد بررسی کنیم.

اول اینکه برای خرید لنز دوربین مناسب عکاسی ورزشی باید لنزی بخرید که اتوفوکوس سریع داشته باشد. لنزهای کانن مدل USM سرعت بالاتری از بقیه لنزها دارد و در نیکون لنزهای با اتوفوکوس بی‌صدا (SWM) سرعت فوکوس فوق العاده‌ای به شما خواهند داد.

دومین نکته فاصله کانونی زیاد است که برای عکاسی ورزشی ضروری است. البته برای عکاسی ورزشی بهتر است از یک تله کانورتور هم برای اوقاتی که به فاصله کانونی بیشتری نیاز دارید استفاده کنید.

لرزشگیر داخلی هم دیگر نکته مهم در خرید لنز دوربین است. در لنزهای کانن این ویژگی با IS و در لنزهای نیکون با VR مشخص می شود.

در عکاسی ورزشی داخل سالن چیزی که حتما به آن نیاز خواهید داشت ماکسیسم دیافراگم بالاست که هم سرعت لنز را بالا می برد و هم در شرایط کم نور به خوبی عمل می کند.

لنز مناسب عکاسی خیابانی:

برای عکاسی خیابانی ویژگی‌هایی کاملا متفاوت با عکاسی ورزشی نیاز است که خرید لنز دوربین‌های متفاوتی را می‌طلبد. عکاسان خیابانی مشهور همیشه استفاده از لنزهای پرایم را پیشنهاد می‌کنند. پرطرفدارترینشان لنزهای 35 میلیمیتری و 50 میلیمتری هستند که شات های ماندگاری در تاریخ عکاسی با آن‌ها ثبت شده است. برای دوربین نیکون، خرید لنز سیگمای 35 میلیمتری با دیافراگم 1.4 و لنز نیکور 35 میلیمتری با دیافراگم 1.8 و برای دوربین کانن خرید لنز کانن 35 میلیمتری با دیافراگم 1.4 و لنز تامرون 35 میلیمتری با دیافراگم 1.8 پیشنهاد می‌شود. البته لنزهای دیگری همچون لنزهای زایس و انواع دیگری از سیگما و تامرون هم در این بازه وجود دارند که می‌توانید تهیه کنید.

برای خرید لنز 50 میلیمتری هم لنز سیگما برای هر دو مانت کانن و نیکون موجود است. همچنین لنز 50 کانن و نیکون انتخاب‌های بسیار خوبی هستند. چیزی که در عکاسی خیابانی مهم داشتن کادری مناسب است که فضای شهری را منعکس کند. از این جهت فاصله کانونی 24 تا 50 میلیمتر برای این نوع عکاسی بهترین انتخاب است.

محدودیت لنزهای پرایم:

اما لنزهای پرایم در عکاسی خیابانی محدودیت‌هایی را برای شما به همراه می‌آوردند. به خاطر اینکه در عکاسی خیابانی امکان زوم کردن ندارید مجبورید موقعیت خود را نسبت به سوژه با تغییر مکان خود تنظیم کنید و مجبورید به سوژه نزدیک تر شوید که این موضوع در عکاسی خیابانی ممکن است مشکلاتی برایتان ایجاد کند. در عوض استفاده از لنزهای زوم با فاصله کانونی 105-24 ، 70-24 و از این دست امکان فاصله گرفتن از سوژه را برای شما فراهم می‌کنند اما در عوض شما شفافیت و پرسپکتیو کمتری را تجربه خواهید کرد. در هر حال برای عکاسی خیابانی، لنزهای پرایم 35 و 50 میلیمتری بهترین انتخاب شما هستند اما می‌توان از لنزهای زوم واید هم استفاده کرد. برای فضاهای شهری شلوغ‌تر البته استفاده از لنز 35 مناسب‌تر است.

منبع: دیدنگار

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

68 + = 69

تگ های html مجاز به استفاده می باشند: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال پیام