گرین کارت امریکا چیست

گرین کارت ویزای اقامت دائم در آمریکاست. دارنده گرین کارت میتواند آزادانه در این کشور زندگی، کار و تحصیل کند. یک فرد ایرانی پس از دریافت گرین کارت میتواند تحت شرایط افراد دارای اقامت، بدون هیچ مشکلی به ایران سفر کند و با همان کارت به آمریکا بازگردد. همانطور که پیشتر گفته شد، گرین کارت به مثابه ویزای دائم برای هر فرد جهت ورود به خاک آمریکا می باشد.

مزایای داشتن گرین کارت آمریکا

گرین کارت به مانند ویزایی مادام العمر برای شما تلقی خواهد شد. به شما فرصت اقامت و کار دائمی در آمریکا خواهد داد. بعد از این که ۵ سال از اقامت شما در آمریکا گذشت، قادر خواهید بود برای دریافت شهروندی (Citizenship) آمریکا اقدام نمایید. در همان حین مانند هر فرد دیگر، میتوانید کار کنید، کودکان خود را به مدرسه بفرستید، خانه بخرید و هر آنچه که یک شهروند آمریکایی اجازه انجام آنرا خواهد داشت، به جز حق رای داشته باشید.

هدف از برگزاری لاتاری

دولت آمریکا هر ساله از طریق قرعه کشی به ۵۵,۰۰۰ نفر از سرتاسر جهان گرین کارت اعطا میکند. هر ساله لیستی از کشورهایی که اتباعشان مجاز به شرکت در لاتاری هستند از سوی اداره مهاجرت آمریکا اعلام میشوند. کشور ما ایران نیز تا به امسال جزو کشورهای مجاز بوده است. معیار اینکه اتباع چه کشورهایی میتوانند در لاتاری شرکت کنند و چه کشورهایی نمیتوانند، بستگی به تعداد مهاجران آن کشور در ایالات متحده دارد. برای مثال اتباع کشورهای چین، کانادا، هندوستان، فیلیپین، برزیل و چند کشور دیگر اجازه شرکت در این قرعه کشی را ندارند، چرا که با توجه به اینکه آمریکا یک کشور مهاجر پذیر است، تعداد بسیار زیادی از اتباع این کشورها هر ساله از طرق دیگر به آمریکا مهاجرت میکنند. به واقع این لاتاری فرصتی برای کشورهایی است که هر ساله مهاجر کمتری به این کشور گسیل میدارند، تا از این طریق بتوانند موازنه ای بین نژاد و جمعیت مهاجران بوجود آورند. به همین دلیل این برنامه Diversity Visa Lottery (قرعه کشی ویزای گونه گونی) نام گرفته است.

شرایط قرعه کشی لاتاری

قرعه کشی تماماً توسط برنامه های کامپیوتری مخصوص اینکار و به صورت تصادفی (Random) انجام می گیرد. به طوری که هیچ گونه سهمیه بندی بین اتباع کشورهای شرکت کننده در نظر گرفته نمی شود. پس از اتمام مراحل قرعه کشی و انتخاب برندگان آن، پس از طی مراحل مخصوص برندگان لاتاری، دعوتنامه ای برای شخص منتخب به آدرس ایمیل او ارسال می گردد تا خود را برای مصاحبه آماده کند. نتایج این قرعه کشی در اردیبهشت ماه سال بعد اعلام می شود.

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

93 − 92 =

تگ های html مجاز به استفاده می باشند: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال پیام