توضیحات محصول
عکاسی صنعتی چیست ؟
عکاسی صنعتی شامل گرفتن تصاویر برای استفاده تجاری می شود. برای مثال در آگهی ها، قرار دادن تصویر محصول برای جذب مخاطب و فروش بیشتر. عکاسی صنعتی نیز در بروشورها و سربرگ شرکت ها، منوها در کافه ها و رستوران ها و استفاده های تجاری مشابه که در آن عکس ها یک پیام خاص را افزایش می دهند، استفاده می شود. عکاسی صنعتی یک زمینه تخصصی عکاسی است که باعث می شود شرکت ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و دیگر شرکت ها، روند پردازش، ماشین آلات و تکنیک های خود را نشان دهند. عکس ها نه تنها باید درخشنده تر و برجسته تر، بلکه باید به طور مؤثر در ارتباط با معنای عکس در کمتر از یک ثانیه، نزد چشمان بیننده براق باشند. به همین دلیل است که این نوع عکاسی نیاز به یک عکاس ماهر با سالها تجربه عکس برداری از ماشین آلات صنعتی، مکان ها و فرآیندهای تولید دارد. عکاسی صنعتی برای تبلیغ یا فروش یک محصول یا خدمات استفاده می شود. تعدادی از راه های مختلفی وجود دارد که می توان از عکس ها برای بهتر به فروش رساندن محصولات و شرکت ها استفاده کرد. عکاسی صنعتی برای عکاسانی که در حیطه کاری فوق العاده زبردست هستند، می تواند یک بازار بسیار سودآور باشد. دامنه عکاسی صنعتی بسیارگسترده است و در رسته های مختلف کاری و شغلی به روش ها و با استفاده از تجهیزات خاصی از آن بهره می برند.
برخی ازکاربردهای عکاسی صنعتی
فروش یک محصول
عکس های تجاری خطوط تولید یا محصولات فردی می توانند بر روی طراحی محصول تمرکز کنند (مثلا براق بودن یک کتری یا عمق الیاف فرش) یا استفاده از محصول (به عنوان مثال : توابع برنامه نویسی بر روی یک بازی آیفون ) عکاسی صنعتی جزئیات و احساس محصول را به مشتری نشان می دهد، در حالی که استفاده زنده از خود محصول بیشتر به وضعیت و جاذبه های محصول متمرکز می شود.
ترویج کسب و کار
کسب و کار ممکن است مایل به استفاده از عکاسی صنعتی برای ارتقاء خود و یا جنبه های خاصی از انجام آن گردد. بین عکاسی تجاری، که اغلب در یک استودیو یا محیط جداگانه اجرا می شود، و عکاسی صنعتی، که اغلب در محل و یا در کارخانه انجام می شود، تفاوت وجود دارد. اکثر عکاسان عکاسی تجاری، عکاسی صنعتی را انجام نمی دهند. یک روش معمول برای ترویج کسب و کار، از طریق معماری و عکاسی ساختمان است، که کسب و کار را می توان به عنوان یک محصول مشاهده کرد.
عکس های غذایی برای منوها
غذا را می توان برای ترویج منوها یا برای استفاده در بخش های آشپزی مجلات عکس برداری کرد. این عکس ها می توانند بر روی غذا متمرکز شوند، و نه به عنوان عکس های کاتالوگ لباس! و یا می توانند در روحیه و احساس فرد بیننده تاثیرگذار باشند. عکاسی غذایی باید توسط کسانی که با دانش طبیعت و عکس های عمیق زندگی آشنایی دارند انجام شود. غذای پخته شده توسط رستوران باید در همان جا عکسبرداری شود، بنابراین عکاس باید دارای نورپردازی قابل حمل و پیش زمینه خلاقانه ای برای عکس باشد.
عکاسی مد
عکاسی مد، احتمالا شناخته شده ترین نوع عکاسی صنعتی است، زیرا این نوع عکاسی در تبلیغات و نیز سرمقاله های مجلات نمایش داده می شود. طیف وسیعی از سبک ها و تکنیک های عکاسی تجاری مدرن، از عکس های کاتالوگ که سعی در نشان دادن تمام جزئیات لباس ها دارند، تلاش می کنند که لباس ها را به شیوه های غیر معمول و پویا استفاده کنند.
عکاسی پرتره
از زمانی که عکاسی در قرن نوزده میلادی اختراع شد، پرتره های خانوادگی توسط عکاسان حرفه ای همچنان یکی از پرطرفدارترین جوانب این صنعت می باشد. پرتره های خانوادگی و عکس های عروسی اغلب به عنوان عکاسی صنعتی، مورد توجه قرار نگرفته است. بنابراین مهم است که بدانیم چگونه بدن انسان را نور می زنیم و خانواده ها را به صورت های سنتی یا شیک مزین می دهیم. این سبک عکاسی به عنوان عکاسی پرتره بسیار محبوب است، تعدادی از رسانه ها وجود دارند که به صورت تخصصی این خدمات را ارائه می دهند.
عکاسی در دنیای کسب و کار امروز میلیاردها کلمه ارزشمند است. همه چیز از وب سایت ها به بروشورها و تبلیغات تلویزیونی به تصاویر با کیفیت بالا متکی هستند تا پیام کسب و کار را در سراسر دنیا ارسال نمایند.
عکاسی صنعتی می تواند گاهی چالش برانگیز هم باشد. چرا که در برخی مواقع این کار شامل گرفتن عکس هایی از اشیای بسیار بزرگ است که دارای دشواری های خاص خود می باشد. در هر صورت عکاس باید خالق عکس های جذاب باشد تا توجه تماشاگران را جلب کنند.