نیکون در کنار دوربین فول‌فریم جدید خود، از لنز تله‌فوتو ۳۰۰-۱۲۰‌ میلی‌متری مختص فرمت FX نیز رونمایی کرد.

نیکون ساعاتی پیش در کنار رونمایی از دوربین فول‌فریم D780 و لنز ۲۰۰-۷۰‌ میلی‌متری f/2.8 مخصوص دوربین‌های بدون‌آینه سری Z، لنز جدید AF-S NIKKOR 120-300mm f/2.8E FL ED SR VR را نیز معرفی کرد. این لنز نیکون با فرمت FX (دوربین‌های فول‌فریم) دوربین‌های نیکون سازگار خواهد بود تا بدین ترتیب فاصله‌ی کانونی ۱۲۰ تا ۳۰۰ میلی‌متر را با حداکثر گشودگی دیافراگم f/2.8 به ارمغان آورد.

کاربرد مکانیزم دیافراگم الکترومغناطیسی حتی در عکاسی سریع با نرخ پیوستگی بالا، کنترل پایداری در میزان نوردهی فراهم می‌کند.

نیکون تلاش زیادی در توسعه‌ی لنزی باکیفیت به‌کار گرفته است تا وضوح بسیار خوبی در سرتاسر قاب و در تمام بازه‌ی زوم به ارمغان بیاورد. استفاده از یک المان ED، دو عدسی فلوریت و یک نمونه‌ی SR کمک زیادی به کنترل اعوجاج رنگی در این لنز کرده است. همچنین استفاده از پوشش ضد بازتاب اختصاصی نیکون در کنار پوشش‌های ARNEO و نانوکریستال منجر به کنترل عالی پدیده‌های وجود لکه‌ی نوری یا روح‌زدگی در تصویر می‌شود. 

غول ژاپنی دنیای تجهیزات تصویربرداری با استفاده از سیستم جدید فوکوس خودکار امکان فوکوس سریع و آرام روی سوژه را به ارمغان می‌آورد. لنز‌های تله‌فوتو باتوجه به کاربری خاص خود همواره نیاز به سیستم لرزشگیر داخلی توانمندی دارند و در همین راستا نیز سیستم حذف لرزش‌ها شامل حالت‌های عادی و اسپرت در لنز ۳۰۰-۱۲۰ میلی‌متری عکاسی نیکون، قابلیت حذف لرزش‌ها تا ۴ استاپ را به عکاس می‌دهد.

به‌گفته‌ی مدیران نیکون لنز جدید این شرکت برای فوکوس به حداقل ۲ متر فاصله تا سوژه در تمام بازه‌ی زوم نیاز دارد.

نیکون همواره تمرکز زیادی بر افزایش کیفیت محصولات تصویری خود داشته است و این بار نیز برای کاهش وزن، بهبود کیفیت ساخت و افزایش عمر لنز جدید خود از آلیاژ‌ منیزیم در ساخت آن بهره گرفته است. به لطف پوشش فلورین، لنز ۳۰۰-۱۲‌ میلی‌متری نیکون همچنین در برابر نفود قطرات باران یا گرد‌و‌غبار نیز بسیار مقاوم است. 

منبع: زومیت

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 37 = 46

تگ های html مجاز به استفاده می باشند: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال پیام