دوربین فوجی فیلم GFX 100 معرفی شد؛ مدیوم فرمت بدون آینه با رزولوشن 102 مگاپیکسل:

فوجی فیلم از دوربین 102 مگاپیکسلی مدیوم فرمت و بدون آینه GFX 100 رونمایی کرد. حسگر به کار رفته در این دوربین از نوع CMOS با سیستم نور دهی پشتی است و در مقایسه با دوربین های Phase One و هسلبلاد تصاویر با رزولوشن بسیار بالاتری را ثبت می کند.

قطر حسگر دوربین 55 میلی متر است و به عبارتی سطحی 1.7 برابر سنسور به کار رفته در دوربین های فول فریم دارد. GFX 100 در مقایسه با مدل های GFX 50S و GFX 50R که در سال های 2016 و 2018 معرفی شدند پیشرفت های قابل ملاحظه ای را تجربه کرده. از جمله این موارد رزولوشن بسیار بالاتر، لرزشکیر اپتیکال داخل بدنه و عملکرد سریع تر دوربین هستند. فوجی فیلم GFX 100 در مقایسه با مدل های قبلی طراحی بدنه ای پیشرفته تری دارد و در پایین دستگاه گریپ عمودی (vertical grip) به چشم می خورد.

لرزشگیر 5 محوره داخل بدنه ثبت تصویر تا 5.5 استاپ را ممکن می کند. علاوه بر این محصول جدید اولین دوربین با سیستم فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز است و به ادعای فوجی فیلم، این سیستم تا 210 درصد کارایی بالاتری در مقایسه با نمونه های مبتنی بر تشخیص کنتراست دوربین های GFX 50S و 50R دارد. دوربین جدید همچنین می تواند در حالت تعقیب سوژه ها تا 5 فریم در ثانیه عکس برداری کند و تا منفی 2EV هم روی سوژه ها فوکوس نماید.

محدوده ایزو از 100 تا 12 هزار و 800 است و می تواند ویدیوهای 4K با نرخ 30 فریم در ثانیه فیلم برداری کند. خروجی این ویدیوها هم می توند 10 بیت با نمونه برداری 4:2:0 روی کارت حافظه SD یا 4:2:2 روی یک ضبط کننده خارجی متصل شده به درگاه HDMI باشد.

فوجی فیلم GFX 100 تغییرات سخت افزاری دیگری را هم شاهد بوده. در پشت دوربین یک منظره یاب الکترونیکی با نمایشگر 5.76 مگاپیکسلی اولد به چشم می خورد و در پایین هم نمایشگری چرخنده قرار گرفته است. علاوه بر این امکان تعبیه دو باتری در نظر گرفته شده که ثبت تا 800 تصویر با یک بار شارژ را ممکن می کند. مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار از دیگر قابلیت های این دوربین است.

فوجی فیلم همچنین بخش بالایی دوربین را از نو طراحی کرده است. با نمایشگری که در این بخش قرار گرفته کاربر می تواند مشابه با دوربین های سری ایکس فوجی، از کلید های چرخنده ایزو یا سرعت شاتر (البته به صورت کلیدهای مجازی) استفاده کند.

فوجی فیلم GFX 100 را باید یک پیشرفت مهم هم برای این شرکت و هم در بین مدیوم فرمت ها به حساب آورد. اما قیمت 10 هزار دلاری (فقط برای بدنه و بدون لنز)، بسیاری از عکاسان را از خریدش منصرف می کند. با این حال عکاسان حرفه ای احتمالاً نیم نگاهی هم به این محصول خواهند داشت.


منبع: دیجیاتو

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 + = 17

تگ های html مجاز به استفاده می باشند: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال پیام