تدوین (Editing) آخرین پورسه در مراحل فیلمسازی است،یعنی مرحله ی پس ازتولید یا Post-Productionدر آن تمام تلاش های عوامل نتیجه می گیرد،برگزیدن نماها،مرتب کردن نماها و سکانس ها پشت سر هم (طبق لیست تایید نماهای کارگردان)،صداگذاری روی فیلم این کارها به وسیله،استفاده از فیلم نامه قوانین و اصول فیلم سازی و خلاقیت تدوین گرانجام می گیرد. مراحل تدوین در مقاله قبلی بهش اشاره شده و لازم به ذکر است که به این مرحله،مونتاژ و ادیت هم گفته می شود.

مشتری گرامی خدمات تدوین در آفیش قابل رزرو و سفارش شد

تدوینگر (Editor)

تدوینگر است که با ذوق و خلاقیت فیلم رابه شکلی که مخاطب روی پرده سینما می بیند در می آورد، تدوینگر عامل بسیار تاثیرگذار در شکست یا موفقیت فیلم است و به این دلیل به او کارگردان دوم هم گفته می شود. اوست که با انتخاب و چیدمان تصاویر و ترکیب آن با صدا و قرار دادن ضرباهنگ به فیلم جان می بخشد.استقلال و سهم خاص تدوین گر در تدوین ، بسته به میزان کنترلی که فیلمساز بر محصول نهایی اعمال می کندمتفاوت است،امروزه فیلمسازان سعی می کنند ، روابط نزدیکی با تدوین گران داشته باشند. برخی از فیلم سازان از قبل،طرح تدوین فیلمشان را می ریزند و در مرحله فیلم برداری ، تا حد زیادی کار تدوین را خودشان انجام می دهند ، به این معنی که برای مثال در هر نما ، نوع نما را کاملا مشخص می کنند و نماهای مختلف با زوایا و فاصله های مختلف دوربین از سوژه نمی گیرند،که لازم باشد از بین آنها نمایی را انتخاب کرد و به این ترتیب فیلمسازان تعداد انتخاب ها را کاهش می دهند ، تا شکل نهایی فیلم همان باشد که خودشان در ذهن دارند.معمولا تدوین از همان مرحله فیلم برداری آغاز می شود ، به این ترتیب که ، تدوین گر ، فیلم هایی را که هر روز گرفته می شود(راش ها) در اختیار می گیرد و با مشورت کارگردان،آن تکه فیلم ها را سر هم می کند.

شما میتوانید سفارش تدوین خود را به آفیش بسپارید

وقتی فیلم برداری به پایان رسید،تدوینگر فیلمی در دست دارد که به صورت خام و خالی از ظرافت، تنها روند رویدادهای فیلم را تعقیب می کند. تدوین گر کار تدوین را با این فیلم آغاز می کند. او با نظر کارگردان ، بهترین برداشت ها را انتخاب می کند و الگوی صدای فیلم را با تصویر همگاه می کند. این نسخه از فیلم که اولین نسخه تدوین شده فیلم ، برای رسیدن به شکل نهایی آن است ، اصطلاحا راف کات ( Rough Cut ) ، نامیده می شود. البته این نسخه را نسخه تدوین شده فیلم ساز هم می نامند.

منبع: آینده

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

69 − = 59

تگ های html مجاز به استفاده می باشند: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال پیام