دوربین را باید مهمترین ابزار عکاسان دانست زیرا بدون آنها نمی توان به تصویربرداری هنرمندانه و باکیفیت پرداخت. با پیشرفت روزافزون آنها عکاسی نیز پیشرفت چشمگیری داشته و خلق تصاویری جالب توجه آسان تر شده است.

شاید برای وارد شدن به دنیای عکاسی و ثبت وقایع دنیای اطراف، بعد از صحبت کردن با افراد حرفه‌ای دوربین‌های بدون آینه (میرورلس – Mirrorless) و دارای قابلیت تعویض لنز را بهترین گزینه برای شروع انتخاب کرده‌اید، اما در میان انبوه مدل‌های موجود، کدام مدل‌ها به عنوان بهترین دوربین های بدون آینه شناخته می‌شوند؟ در ادامه به معرفی بهترین گزینه‌های موجود برای عکاسان تازه کار خواهیم پرداخت.

معرفی بهترین دوربین های بدون آینه

پیش از معرفی 5 مورد از بهترین دوربین های بدون آینه ، بد نیست بدانید که میرورلس، گونه‌ای از دوربین‌های دیجیتال است که برخلاف دوربین تک‌لنزی بازتابی (SLR)، فاقد آینه و نمایاب اپتیکال یا نوری است. در ساختار این دوربین‌ها نمای مقابل به‌ حالت الکترونیکی از روی حسگر خوانده شده و سپس روی نمایشگر آن نمایان می‌شود. البته در برخی از مدل‌ها یک نمایاب یا چشمی الکترونیکی نیز در نظر گرفته می‌شود تا به عنوان یک جایگزین برای چشمی نوری ایفای نقش کند. اما در ساختار داخلی دوربین تک‌لنزی بازتابی (SLR)، یک آینه قرار دارد که نمای مقابل را از دریچه لنز به چشمی دوربین منعکس می‌کند. به دلیل داشتن این ساختار، یعنی وجود آینه داخلی، دوربین‌های SLR و DSLR در مقایسه با دوربین‌های بدون‌آینه بزرگ‌تر هستند.

در بررسی سیستم‌های مختلف دوربین‌های عکس برداری، به دلایل قانع کننده‌ای برای انتخاب دوربین‌های میرورلس می‌رسیم. بهترین دوربین های بدون آینه به راحتی قابل حمل بوده و تصاویر ثبت شده با آنان، کیفیت بسیار قابل قبولی دارند. همچنین مجموعه‌ای از لنزهای موجود برای آن‌ها و امکان کنترل دستی، فرصت بروز خلاقیت را به کاربر داده و در ابتدای ورود به دنیای عکاسی، وی را به تنظیمات اتوماتیک عادت نمی‌دهد.

وقتی که در بررسی بهترین دوربین های بدون آینه صحبت از قابلیت تعویض لنز به میان می‌آید، باید در نظر داشته باشید که لنز انتخابی می‌بایست قابلیت تطبیق با دوربین‌هایی که احتمالا در آینده خریداری می‌کنید را نیز داشته باشد. پس هنگام خرید لنز، نیاز آینده خود را نیز در نظر بگیرید.

Canon EOS M10

Fujifilm X-A3

Panasonic Lumix GX80/85

Olympus E-M10 II

Sony Alpha A5100

در نظر داشته باشید که در این مطلب، هدف ما معرفی بهترین دوربین های بدون آینه در کل تاریخ دوربین عکاسی نبوده است، بلکه عکاسان تازه کار هدف قرار داده شده تا با معرفی محصولاتی تقریبا نیمه‌ حرفه‌ای با پوشش انواع سلیقه همچون دوست داران عکاسی سلفی و یا فیلم برداری با کیفیت بالا، افراد در آستانه خرید دوربین عکاسی  را راهنمایی کرده باشیم.

اگر به لیست فوق توجه کرده باشیم شاهد دوربین هایی بودید که بدون آینه بودند و در دسته دوربین های بسیار حرفه ای و گران قیمتی قرار نمی گیرند اما به نوبه خوب قابل توجه به شمار می روند.

منبع: عکاسی

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

23 − = 20

تگ های html مجاز به استفاده می باشند: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال پیام