یکی از متداول ترین انواع عکاسی و مناسب ترین گزینه برای عکاسان مبتدی عکس برداری از  پرتره یا عکاسی مدلینگ است.

نکات اولیه نورپردازی در عکاسی مدلینگ

1. پخش کردن نور 
انتشار نور سبب ملایم شدن آن می شود.  برای داشتن یک پرتره زیبا و دلپسند نور ملایم شده کارایی خوبی دارد.  با قرار دادن چیزی مثل یک کاغذ نیمه شفاف در جلوی نور،شما می توانید یک نور ملایم داشته باشید. اما به یاد داشته باشید که exposure یا پرتو دهی را برای اتلاف شدت نور تنظیم کنید. در صورت در دسترس نبودن منابع نور مصنوعی، برای گرفتن یک پرتره، پنجره های بزرگ تر می تواند نور ملایم و زیبایی برای شما ایجاد کند.


2. اجتناب  از نورپردازی مسطح و یکنواخت
فلش های روی دوربین تاثیر چندانی روی پرتره شما ندارند . نوری که از این فلش ها خارج می شود تند و ناخوشایند است و هیچ سایه ای به جا نمی گذارد، به همین دلیل از سوژه شما یک تصویر دو بعدی ایجاد می کند. هر چند این فلش ها برای گرفتن عکس پرتره اصلا مطلوب نیست،اما در مواقعی که هیچ گزینه دیگری وجود ندارد انتخاب مناسبی است . سعی کنید این آزمایش را انجام دهید. از 2 پرتره عکس بگیرید- یکی با نور فلش و دیگری در حالیکه فلش خاموش است. شکی نیست که پرتره ای که بدون نور فلش عکس برداری شده است حتی اگر روشنایی صحنه فقط با نور یک لامپ تامین شده باشد، خوشایند تر و بهتر است.

3. استفاده  از نورهای پیرو
به نورهای اضافه بر منبع نور اصلی نورهای پیرو می گویند. این نورها شامل نورهای پشت، نورها مو و … می باشند. شما می توانید هر تعداد که لازم است از این نورها استفاده کنید. برای شروع کار با یک نور مو پیش بروید.

4. عکس برداری تصادفی
برای ساخت یک کتاب عکس ،عکس برداری تصادفی  از پرتره  ایده جالبی ست . سعی کنید این کار را فقط برای دوستان صمیمی و اعضای خانوداه خود انجام دهید چرا که اگر این عکس ها را بدون کسب اجازه از مدل بگیرید ممکن است به دردسر بیفتید. هر چند ممکن است عکس های تصادفی در وهله اول دلچسب و مطلوب جلوه نکنند، اما حس نساتالژیکی که بعدا با دیدن آنها به بیننده دست می دهد بسیار خوشایند و دوست داشتنی است.  فقط نور یک لامپ و نوری که از پنجره وارد می شود برای نورپردازی این نوع عکس کافی است، فقط باید صبر کنید تا سوژه در محل مورد نظر مستقر شود.

 5. منعکس کردن نور 
یکی از اصلاحاتی که باید روی عکس یا نقاشی انجام داد ایجاد بازتاب نور در چشمان مدل است. این چیزی است که بیننده در نگاه اول نور را فریاد نمی زند اما در جایی از حافظه ناخودآگاه او تاثیر خود را بر جا می گذارد و به آن توجه می شود. این بازتاب در همگی عکس هایی که برنده جایزه شده اند کاملا مشهود است. برای دست یابی به افکت بازتاب نور مدل  و منبع نور  را در محل مناسب قرار دهید. 

منبع: اگزیف

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

45 − = 44

تگ های html مجاز به استفاده می باشند: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال پیام