اینستاگرام یک شبکه مملو از عکس است در همین حال آنانی که می توانند تصاویری خلاقانه و متفاوت خلق کنند می توانند به راحتی فالوور بگیرند و موفق شوند. اما چه عکس هایی با چه ویژگی هایی اقبال بیشتری در این شبکه پر تصویر و پر رقابت دارند؟ با فراگیری این سه ترفند شما می توانید عکس هایی هنری به سبک طبیعت بی جان برای انتشار در صفحه اینستاگرام خود آماده کنید. با آفیش همراه باشید.

عمق نمایی (پرسپکتیو)

یکی از تکنیک های متداول و محبوب در انتشار عکس جذاب استفاده از سه نوع ژرف نمایی (Perspective) می باشد که شامل عمق نمایی و زاویه دهی ۴۵ درجه،حلت خنثی یا  ( (Neutral و حالت نوع پرنده (Bird’s eye) می باشد که به این نوع ژرف نمایی ،کاملا مسطح نیز (Flat lay) نیز اطلاق می شود.

البته هیچ کدام از این حالت های سه گانه بر دیگری مزیت ویژه تری ندارند اما هر سه حالت باید برای عکاسی طبیعت ویژه به سبک بی جان وجود داشته باشد.

مهارت طراحی صحنه خارج از فریم

یکی از اشتباهات رایج عکاسان آماتور هنگامی است که در عکس گرفتن به شیوه طبیعت بی جان تنظیم صحنه با حالت ژرفای مسطح را درون فریم یا کادر چهارچوب تصویر پر از اشیا بی جان می کنند. اما اینسکیپ بیان می کند،صفحه آرایی بیرون از فریم (Overfill the Frame) احساسی به ناظر منتقل می کند که انگار به تماشای یک قسمت کوچک از تصویری بسیار بزرگ و بسیار دیدنی نشسته است.

مهارت خطوط راست در مقابل منحنی های s شکل :

مهارت بعدی برای افرادی است که علاقه خاصی به عکس برداری با گوشی هوشمند و اینستاگرام دارند.

مغز انسان قابلیت تجسم و ادراک علم هندسه را دارد به گونه ای که خطوط صاف و لبه های سخت و احساس که می خواهید به مخاطب منتقل کنید را می توان به منحنی s  شکل یا سایر حالت ها تجسم کرد و عکس برداری نمود. بنابراین به این فکر کنید که با ارائه تصاویر خود می خواهید کدام قشر را نسبت به تصاویر خود سرگرم کنید. این موضوع در بازاریابی اینترنتی خیلی کاربردی است و بدین ترتیب می توانید از این ترفند استفاده کرده و در جهت بهره مندی از آن حرکت کنید.

به هر حال تکنیک های زیادی در تصویر برداری وجود دارد که می بایست برای موفقیت بیشتر روی آن کار کنید اما این سه ترفند از جمله تکنیک هایی است که کمتر کسی به آن توجه دارد اما در عین حال در موفقیت تصاویر بسیار نقش دارند.

منبع: گویا آی تی

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 25 = 29

تگ های html مجاز به استفاده می باشند: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال پیام