اگر صاحب یک دوربین باشید و یکی از عادات روزانه‌تان عکاسی باشد، یقینا دوربین یکی از همراهان همیشگی‌تان خواهد بود. بسیاری از کاربرد‌های خوب دوربین‌ها (خصوصا دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای) وقتی نمایان می‌شود که یک اپلیکیشن مربوط در تلفن هوشمند‌تان نصب باشد.

بسیاری از این اپلیکیشن‌ها به شما کمک می‌کنند تا عکس‌های بهتری بگیرید و حتی راحت تر آن‌ها را با دیگران به اشتراک بگذارید. در این مطلب قصد داریم پنج اپلیکیشن برتر دوربین‌های کانن در سیستم عامل اندروید را معرفی کنیم. اگر شما هم به عکاسی علاقمند هستید و دوربین کانن در اختیار دارید، این مطلب را از دست ندهید.

۱. Camera Connect and Control

نرم افزار Camera Connect and Control یکی از بهترین اپلیکیشن‌های کانن محسوب می‌شود. البته اپ با برند‌های دیگر دوربین‌ها مثل نیکون، سونی و دوربین‌های GoPro هم کار می‌کند اما به طور تخصصی تمرکز روی دوربین‌های کانن توسعه یافته است. بیشتر ویژگی‌های این اپلیکیشن رایگان خواهد بود. این نرم افزار از طریق اینترنت بی سیم و USB به دوربین متصل می‌شود و می‌تواند فایل‌ها را از دوربین دانلود کند. برای استفاده از همه‌ی ویژگی‌های این اپ باید آن را خریداری کنید.

نسخه‌های پولی این اپلیکیشن که اصطلاحا نسخه‌ی حرفه‌ای یا «Pro» خوانده می‌شوند دو نوع دارند. یکی از آن‌ها که ارزان قیمت تر است، به شما اجازه می‌دهد که تبلیغات را حذف کنید و همچنین اطلاعات EXIF عکس‌ها را مشاهده نمایید. نسخه‌ی گران قیمت تر که همه‌ی ویژگی‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهد علاوه بر موارد گفته شده اجازه می‌دهد از تلفن همراهتان به عنوان نمایشگر دوربین استفاده کنید.

۲. Canon Camera Connect

دوربین کانن دو نرم افزار رسمی دارد که یکی از آن‌ها Canon Camera Connect است. اپلیکیشن دیگر کمی قدیمی تر است و استفاده از آن توصیه نمی‌شود. بنابراین شاید بهتر باشد همین اپ را به عنوان اپلیکیشن رسمی دوربین کانن بپذیریم. شما می‌توانید این اپلیکیشن را به راحتی به دوربین‌تان متصل کنید و انتقال تصاویر از دوربین به تلفن همراه‌تان را به انجام برسانید. همچنین می‌توانید با استفاده از این اپلیکیشن، از طریق تلفن همراه‌تان به صورت بی‌سیم و بدون دست زدن به دوربین عکاسی کنید.

این اپلیکیشن از مدل‌های مختلف دوربین کانن پشتیبانی می‌کند. برخی از کاربران نسبت به طراحی این اپلیکیشن گله‌هایی دارند اما استفاده از آن را به خاطر کاملا رایگان بودن آن از دست ندهید.

۳. DSLR Controller

نرم افزار DSLR Controller‌ به طور خاص فقط برای دوربین‌های کانن توسعه یافته است. این نرم افزار را شرکت معروف Chainfire ایجاد کرده که یکی از برترین توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های موبایل در دنیاست. این اپلیکیشن همه‌ی انتظارات شما را از یک نرم افزار همراه دوربین برآورده می‌کند. با استفاده از آن شما می‌توانید با گوشی به عکس برداری از طریق دوربین و نزدیک‌نمایی بپردازید و بسیاری دیگر از جزئیات را تغییر دهید.

البته کار با این نرم افزار کمی پیچیده است چرا که این اپلیکیشن طراحی منحصر به فرد و حرفه‌ای تری نسبت به رقبا دارد. Chainfire از کاربران خواسته که قبل از استفاده از این اپلیکیشن حتما سری به وبسایت رسمی این شرکت بزنند. لازم به ذکر است که این اپلیکیشن رایگان نیست.

۴. Helicon remote

اپلیکیشن Helicon Remote یکی گران قیمت ترین نرم افزار‌های این لیست به شمار می‌رود. این اپ می‌تواند همه‌ی کار‌های پایه‌ای که از یک اپلیکیشن ساده انتظار دارید را انجام دهد. با استفاده از آن می‌توانید به تغییر برخی از جزئیات بپردازید و همچنین به صورت بی سیم عکس برداری کنید. علاوه بر این می‌توانید از طریق گوشی تصاویر زنده را از طریق دوربین خود مشاهده نمایید.

نسخه‌ی رایگان این اپلیکیشن محدودیت‌های زیادی دارد. نسخه‌های حرفه‌ای آن در دو نوع ارائه شده که یکی از آن‌ها ۴۸ دلار و دیگری ۷۵ دلار قیمت دارد که این اپلیکیشن را به یکی از گران قیمت ترین‌ اپلیکیشن‌ها تبدیل می‌کند. اما کیفیت ارائه شده توسط Helicon remote در سطح بالایی قرار دارد.

۵. اپلیکیشن‌هایی دیگر برای کانن

دستگاه‌های مختلف کانن اپلیکیشن‌های رسمی و غیر رسمی زیادی دارند. به عنوان مثال می‌توانید اپلیکیشن‌های زیادی برای پرینتر‌های کانن هم در گوگل پلی مشاهده کنید. هرکس که حتی یک محصول کانن هم داشته باشد، بد نیست نگاهی به این بخش داشته باشد تا بتواند از دوربین یا هر محصول دیگری از کانن بهتر استفاده کند.

بیشتر این اپلیکیشن‌ها رایگان هستند و برای بهره‌مندی از آن‌ها نیازی به پرداخت هزینه نخواهد بود.

منبع: دیجیاتو

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

30 − = 28

تگ های html مجاز به استفاده می باشند: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال پیام